Ik heb een reis geboekt, wat nu?

We geven je graag antwoord op al je vakantievragen rondom de uitbraak van het coronavirus

Je hebt een mooie reis geboekt met FOX Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen, ANWB Kampeerreizen of TravelHome. Deze reis zal net even anders verlopen dan je gewend bent. Door de wereldwijde uitbraak van het nieuwe coronavirus zijn er veranderingen op bijvoorbeeld het gebied van reizen (met de auto/vliegtuig/boot/etc.), accommodaties, veiligheid en excursies. Heb je een reis geboekt met ANWB Reizen en ben je benieuwd welke mogelijkheden er zijn? Lees dan deze pagina.

Vertrek je voor 14 oktober?

Heb je een reis binnen Europa met ons geboekt die vertrekt vóór de genoemde datum? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. We denken graag samen met je mee naar een passende oplossing. Of dat nu een andere bestemming is of een andere vertrekdatum.

Ook kun je aanspraak maken op de speciale ‘ANWB Reizen-voucher (ook bekend als het corona-voucher)’, die door onze brancheorganisaties ANVR/SGR in het leven is geroepen. Met deze voucher kun je eenvoudig je reis omboeken bij ANWB Reizen naar een andere reis, op een ander moment. We begrijpen dat dit iets nieuws is en dat je graag wilt weten wat deze voucher precies inhoudt. Daarom ontvang je binnenkort persoonlijk bericht van ons, met de bijbehorende voorwaarden. Natuurlijk mag je ook daar van ons verwachten dat we ons best doen om je zo goed mogelijk te helpen bij alle vragen die je hebt.

 

Vertrek je pas later?

We begrijpen dat de huidige situatie met de wereldwijde uitbraak van het coronavirus veel vragen bij je oproept. Een vakantie bij ANWB Reizen staat voor onbezorgd en met plezier op vakantie. En zoals je van ons mag verwachten, nemen we graag de tijd voor je zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Helaas zijn onze wachttijden bij het klantcontactcentrum daardoor langer dan je normaal van ons gewend bent. Ligt jouw vertrekdatum buiten de data zoals hierboven genoemd staat? We willen je nadrukkelijk vragen dan nog even te wachten met bellen naar ons klantcontactcentrum. Vertrouw erop dat je van ons spoedig een persoonlijk bericht ontvangt. Wij houden de situatie op alle bestemmingen in de wereld nauwlettend in de gaten.

Zorgeloos op vakantie, daar zorgen we samen voor! Lees meer in ons uitgebreide omboekbeleid.

Naar welke bestemmingen reist ANWB Reizen? En naar welke bestemmingen tijdelijk niet? Hier lees je meer.

Kunnen we helaas je reis niet uitvoeren? Dan ontvang je van ons een reisvoucher. Zo kun je alsnog veilig op vakantie!