Veelgestelde Vragen

Affiliatesamenwerking Pharos Reizen van ANWB

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het boeken? Of misschien over het betalen, reisbescheiden of heb je technische problemen? Bekijk dan de veelgestelde vragen hieronder om te kijken of jouw vraag ertussen staat.

Ben je op zoek naar een meer specifiekere vraag, over bijvoorbeeld de ferries? Hieronder vind je alle informatie:

Boeken

Vragen over het boeken van een reis

Wanneer vallen de schoolvakanties in 2018/2019?

Krokusvakantie
12 februari t/m 18 februari 2018

Paasvakantie
2 april t/m 15 april 2018

Zomervakantie
1 juli t/m 31 augustus 2018

Herfstvakantie
29 oktober t/m 4 november 2018

Kerstvakantie
24 december 2018 t/m 6 januari 2019

Hoe boek ik mijn vakantie bij Pharos Reizen van ANWB?

1: Online
De website (www.pharosreizen.be) is 24 uur per dag bereikbaar. Op www.pharosreizen.be kun je eenvoudig zoeken naar jouw favoriete vakantiebestemming. Je weet direct of jouw vakantiekeuze nog beschikbaar is. Via de blauwe button 'Boek deze reis' kun je meteen de boeking vastleggen.

2: Telefonisch
Onze Customer Contact Center-medewerkers zijn bereikbaar van:

Maandag t/m zaterdag:
09:00-17:00 uur
Op zondag en feestdagen gesloten

Je kunt ons Customer Contact Center bereiken op telefoonnummer 03 217 44 00 of via info@pharosreizen.be

3: Reisbureau
Boek je liever bij een reisbureau? Pharos Reizen heeft een exclusieve samenwerking met Selectair.

Hoe kan ik zien of de accommodatie beschikbaar is?

In Check & boek vind je de beschikbaarheid in de kalender. In kleur wordt aangegeven of de vakantie op die datum direct beschikbaar is, op aanvraag of niet beschikbaar. Is de door jou gekozen vakantie op aanvraag? Wellicht is één van de alternatieve vakanties wel beschikbaar. Je kunt je vakantie op aanvraag vastleggen. In dat geval nemen wij contact op met de accommodatie om jouw aanvraag voor te leggen. Indien akkoord gegeven door de accommodatie is jouw reservering bindend.

Hoe werkt het online boeken op de website?

Een vakantie naar wens gevonden? Je komt via de groene button 'Boek deze reis' in de boekingsdialoog. In enkele eenvoudige stappen word je door de boeking geleid. Je reserveert snel en gemakkelijk de accommodatie en vakantieperiode van jouw keuze en vult de benodigde gegevens in.

Wat is een voorboeking?

Een voorboeking is een vrijblijvende boeking die je kunt maken voordat de vakanties van de desbetreffende periode beschikbaar zijn om te boeken. Zodra de definitieve prijzen door ons berekend zijn, nemen wij contact met je op. Zo ben je dus verzekerd van de beste plek op de beste vakantiebestemmingen.

Wat is de betekenis van de sterren achter de hotelnaam?

Pharos Reizen hanteert voor een aantal hotels een sterrenclassificatie. Het aantal sterren is door een derde partij aan de accommodatie toegewezen. Hierbij wordt de accommodatie vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Je kunt deze classificatie gebruiken om jouw ideale hotel te selecteren.

Zijn er kortingen voor 55-plussers beschikbaar?

Indien van toepassing staat bij iedere accommodatie de korting vermeld.

Kan ik een wagen huren via Pharos Reizen?

Pharos Reizen biedt op dit moment bij een beperkt aantal reizen de mogelijkheid om een auto te huren. Bij enkele reizen is een huurauto inbegrepen.

Kan ik een busreis boeken via Pharos Reizen?

Je kunt bij Pharos Reizen geen busreizen boeken.


Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!