Veelgestelde Vragen

over-ons-affiliates.jpg

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het boeken? Of misschien over het betalen, reisbescheiden of heb je technische problemen? Bekijk dan de veelgestelde vragen hieronder om te kijken of jouw vraag ertussen staat.

Ben je op zoek naar een meer specifiekere vraag, over bijvoorbeeld de ferries? Hieronder vind je alle informatie:

Annulering

Vragen over het annuleren van een reis

Kan ik een gemaakte boeking annuleren?

Als u de boeking wil annuleren dan dient u dat schriftelijk (per e-mail of per post) aan ons door te geven. De e-mail wordt dan de eerste volgende werkdag in behandeling genomen. Voor de annulering worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Zie ook de aanvullende reisvoorwaarden ANWB Reizen.

test

test

Betalen in België

Vragen over het betalen van een reis

Hoe regel ik de betaling?

Je ontvangt jouw dossier digitaal: daarin staat een aantal mogelijkheden vermeld om te betalen. De aanbetaling (20% van de reissom) dien je per omgaande te voldoen. Voor de autohuur en de vliegtickets is de hele reissom verschuldigd, plus de totale premie en poliskosten van de eventuele kortlopende reis- en/of annuleringsverzekeringen. Het restant van de betaling dien je 42 dagen voor de startdatum van jouw vakantie te voldoen. Boek je de vakantie binnen 42 dagen voor de startdatum van jouw vakantie, dan dien je de reissom direct te voldoen. Je kunt de vakantie betalen via één van onderstaande betalingsmogelijkheden:

Per overschrijving
Betalingsgegevens:
Rabobank: NL 64 RABO 0145 6492 53
Ten name van: Pharos Reizen van ANWB
Mededeling: Reservatienummer

Via (ANWB) Visa card of Mastercard
Via onze beveiligde SSL procedure kun je jouw creditcardgegevens veilig invoeren. Pharos Reizen van ANWB en Visa/Mastercard zorgen samen voor een correcte afhandeling.

Is betalen via www.pharosreizen.be veilig?

Pharos Reizen van ANWB gaat uiterst zorgvuldig te werk met persoonlijke gegevens om de veiligheid van online betalingen te garanderen. Bibit Payment Services verzorgt de veiligheid van de online betalingen. De internetkassa van Bibit is snel en betrouwbaar. Via geavanceerde gegevensversleutelingstechnologie (SSL) kom je automatisch op beveiligde pagina's terecht die jouw gegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. We geven gegevensbeveiliging de hoogste prioriteit, zodat je veilig jouw vakanties online kunt boeken en betalen.

Wat moet ik doen als mijn online betaling niet is gelukt?

Je kunt telefonisch de status van jouw betaling controleren. Ook is het mogelijk om via de website Pharos Reizen van ANWB te contacteren. Onze medewerkers sturen je binnen de 3 werkdagen een antwoord terug.

Komen er nog kosten bij die niet op de website staan vermeld?

De reservatie/dossierkosten bedragen € 20,00. In geval van betaling via creditcard worden er geen transactiekosten in rekening gebracht.

reisbescheiden

Vragen over de reisbescheiden

Hoe en wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Indien jouw boeking volledig betaald is, ontvang je ongeveer 10 dagen voor de startdatum van je vakantie de reisbescheiden (elektronisch of per post). In het reisbescheiden boekje is jouw voucher verwerkt en vind je overige informatie als contactadressen, telefoonnummer enz.

Krijg ik een gedetailleerde routebeschrijving naar mijn vakantiebestemming?

Via het kopje 'Op reis' bij de beschrijving van de vakanties kun je een route plannen vanaf je huis tot aan je vakantieadres via de ANWB Routeplanner. Het adres van de accommodatie vind je in het Pharos-reisboekje.

Dossierkosten

Vragen over reservatie- en dossierkosten

Wat zijn de reservatie-/dossierkosten?

Voor elke reservatie die je bij Pharos Reizen maakt, worden € 20,00 reservatie-/dossierkosten in rekening gebracht. Touring-leden betalen € 15,00.

Betalen

Vragen over het betalen van een reis

Hoe word ik geacht de betaling te voldoen?

Je ontvangt jouw bevestiging/dossier digitaal. De prijzen die je ziet, zijn inclusief eventuele BTW. In het dossier staat een aantal mogelijkheden vermeld om te betalen. De aanbetaling (20% van de reissom) dien je per omgaande te voldoen. Voor de eventuele autohuur en de vliegtickets is de hele reissom verschuldigd, plus de totale premie en poliskosten van de kortlopende reis-en of/annuleringsverzekering. Het restant van de betaling dien je 42 dagen voor de startdatum van jouw vakantie te voldoen. Boek je jouw vakantie binnen 42 dagen voor de startdatum van jouw vakantie, dan dien je de reissom direct te voldoen. 

Je kunt de vakantie betalen via één van onderstaande betalingsmogelijkheden:

Zelf overmaken
Betalingsgegevens:
Bank: RABO Bank N.V.
BIC: RABONL2U
IBAN: NL 64 RABO 0145 6492 53
Ten name van: Pharos Reizen van ANWB
Mededeling: Reserveringsnummer

Via (ANWB) Visa card of Mastercard

Via onze beveiligde SSL procedure kun je jouw creditcardgegevens veilig invoeren. Pharos Reizen van ANWB en Visa/Mastercard zorgen samen voor een correcte afhandeling.

Via iDEAL
In het dossier vind je een link naar de betaalomgeving. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Is betalen via www.pharosreizen.nl veilig?

Pharos Reizen van ANWB gaat uiterst zorgvuldig te werk met persoonlijke gegevens om de veiligheid van online betalingen te garanderen. Bibit Payment Services verzorgt de veiligheid van de online betalingen. De internetkassa van Bibit is snel en betrouwbaar. Via geavanceerde gegevensversleutelingstechnologie (SSL) kom je automatisch op beveiligde pagina's terecht die jouw gegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. We geven gegevensbeveiliging de hoogste prioriteit, zodat je veilig jouw vakanties online kunt boeken en betalen.

Wat moet ik doen als mijn online betaling niet is gelukt?

Je kunt contact opnemen met ons Customer Contact Center om de status van jouw betaling te controleren.

Komen er nog kosten bij die niet op de website staan vermeld?

De prijzen die je ziet, zijn inclusief eventuele BTW. De reserverings/dossierkosten bedragen € 20,00. De bijdrage Stichting Calamiteitenfonds Reizen is € 2,50 en geldt voor een vakantie in het buitenland (per maximaal 9 personen).

Kan ik in het buitenland pinnen?

Door een regel van de Nederlandse banken, zijn de bankpassen standaard geblokkeerd voor geldopnames buiten Europa. Om buiten Europa geld op te nemen moet je zelf je pas voor transacties buiten Europa activeren. Indien de pas niet geactiveerd wordt, dan werkt de pas niet. Neem contact op met je eigen bank om te controleren of je eigen bankpas is geactiveerd en hoe je deze anders kunt laten activeren.

Bevestiging/dossier

Vragen over het ontvangen van een boekingsbevestiging

Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?

Je ontvangt automatisch een bevestiging per e-mail. Binnen 24 uur na boeking ontvang je per e-mail een bevestiging/dossier. Indien je vragen en/of opmerkingen hebt over de ontvangen e-mail bevestiging of het dossier met onder andere de gegevens omtrent de betaling, kun je contact opnemen met het Customer Contact Center.

Boeken

Vragen over het boeken van een reis

Wanneer vallen de schoolvakanties in 2018/2019?

Voorjaarsvakantie
Noord: 
24 februari t/m 4 maart 2018
Midden: 24 februari t/m 4 maart 2018
Zuid: 17 februari t/m 25 februari 2018

Meivakantie
Heel Nederland: 28 april t/m 6 mei 2018

Zomervakantie
Noord: 21 juli t/m 2 september 2018
Midden: 14 juli t/m 26 augustus 2018
Zuid: 7 juli t/m 19 augustus 2018

Herfstvakantie
Noord: 20 oktober t/m 28 oktober 2018
Midden: 20 oktober t/m 28 oktober 2018
Zuid: 13 oktober t/m 21 oktober 2018

Kerstvakantie
Heel Nederland: 
22 december 2018 t/m 6 januari 2019

Hoe boek ik mijn vakantie bij Pharos Reizen van ANWB?

1: Online
De website (www.pharosreizen.nl) is 24 uur per dag bereikbaar. Op www.pharosreizen.nl kun je eenvoudig zoeken naar jouw favoriete vakantiebestemming. Je weet direct of jouw vakantiekeuze nog beschikbaar is. Via de blauwe button 'Boek deze reis' kun je meteen de boeking vastleggen.

2: Telefonisch
Onze Customer Contact Center-medewerkers zijn bereikbaar van:

Maandag t/m zaterdag:
09:00-17:00 uur
Op zondag en feestdagen gesloten

Je kunt ons Customer Contact Center bereiken op telefoonnummer 023- 55 42 870 (lokaal tarief).

Hoe kan ik zien of de accommodatie beschikbaar is?

In Check & Boek vind je de beschikbaarheid in de kalender. In kleur wordt aangegeven of de vakantie op die datum direct beschikbaar is, op aanvraag of niet beschikbaar. Is de door jou gekozen vakantie op aanvraag? Wellicht is één van de alternatieve vakanties wel beschikbaar. Je kunt je vakantie op aanvraag vastleggen. In dat geval nemen wij contact op met de accommodatie om jouw aanvraag voor te leggen. Indien akkoord gegeven door de accommodatie is jouw reservering bindend.

Wat is een voorboeking?

Een voorboeking is een vrijblijvende boeking die je kunt maken voordat de vakanties van de desbetreffende periode beschikbaar zijn om te boeken. Zodra de definitieve prijzen door ons berekend zijn, nemen wij contact met je op. Zo ben je dus verzekerd van de beste plek op de beste vakantiebestemmingen.

Wat is de betekenis van de sterren achter de hotelnaam?

Pharos Reizen hanteert voor een aantal hotels een sterrenclassificatie. Het aantal sterren is door een derde partij aan de accommodatie toegewezen. Hierbij wordt de accommodatie vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Je kunt deze classificatie gebruiken om jouw ideale hotel te selecteren.

Zijn er kortingen voor 55-plussers beschikbaar?

Indien van toepassing staat bij iedere accommodatie de korting vermeld.

Kan ik een auto huren via Pharos Reizen?

Pharos Reizen biedt op dit moment bij een beperkt aantal reizen de mogelijkheid om een auto te huren. Bij enkele reizen is een huurauto inbegrepen.

Kan ik een busreis boeken via Pharos Reizen?

Je kunt bij Pharos Reizen geen busreizen boeken.

Ik ben mindervalide, hoe moet ik dat melden?

Neem hiervoor telefonisch contact op met onze Customer Contact Center, zij denken graag met u mee. Als je liever een e-mail stuurt, kan dit ook. Stuur in je e-mail naar klantenservice@pharosreizen.nl mee in hoeverre je afhankelijk bent van de rolstoel, dat helpt ons om jou de beste vakantie te bieden. Heb je een reis geboekt geef dan binnen 3 dagen telefonisch aan welke voorzieningen er noodzakelijk zijn om de reis mogelijk te maken.

Is er reisleiding ter plaatse?

Pharos Reizen heeft geen reisleiding ter plaatse.

Boeking op aanvraag

Boeking op aanvraag

Wat is een boeking op aanvraag?

Indien de reservering op aanvraag is, kun je de vakantie wel boeken, maar is deze nog niet definitief. De beschikbaarheid moeten we voor je navragen. Je krijgt binnen 3 werkdagen hierover uitsluitsel van ons. Bij een rondreis of een vakantie met een bootovertocht kan een reactie soms iets langer duren. De boeking is in elk geval al bindend; deze kan niet meer kosteloos geannuleerd of gewijzigd worden. Zodra de boeking akkoord is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Soms zijn er meerkosten (bijv. een boottoeslag of een toeslag voor een alternatieve accommodatie) of andere bijzonderheden. Wij zullen dit altijd met je bespreken. Indien je hier niet akkoord mee gaat, kun je kosteloos van de boeking afzien.

Kortingen/toeslagen bij boekingen op aanvraag

Binnen het toerisme worden steeds vaker dynamische tarieven gehanteerd, de prijs van een hotelkamer of hut tijdens een overtocht kan variëren, afhankelijk van vraag en aanbod. Wanneer onze contracttarieven niet meer beschikbaar zijn, zal een toeslag worden doorberekend. Het is ook mogelijk dat er een alternatief wordt aangeboden tegen een ander tarief. In dit geval wordt de korting of toeslag ook doorberekend aan jou.

Aanpassingen op een aangevraagde reis, mét of zonder prijswijziging, worden altijd besproken met je. Wanneer je het niet eens bent met een wijziging, mag je kosteloos annuleren of Pharos Reizen gaat op zoek naar een geschikt alternatief.

Contact

Vragen over het opnemen van contact

Contact met Pharos Reizen?

Onze Customer Contact Center-medewerkers zijn bereikbaar van/via:

Telefoon: +31 (0)23 - 55 42 870 (lokaal tarief)
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag:
09:00-17:00 uur
Zaterdag:
10:00-16:00 uur
Op zondag en feestdagen gesloten

E-mail: klantenservice@pharosreizen.nl

Via het contactformulier
Fax: +31 (0)84 - 750 01 69
Post:
Pharos Reizen van ANWB
Taurusavenue 18
2132 LS Hoofddorp

Contact tijdens je vakantie?

Mochten er buiten kantooruren - bijvoorbeeld de avond voor vertrek, tijdens de heen- of terugreis of ter plaatse - zich voorkomende vragen, problemen of klachten voordoen, dan is er de zekerheid van onze Alarmcentrale Pharos Reizen die je 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt bereiken op +31 (0)88 269 1465.

Wat moet ik doen wanneer mijn vakantie niet aan mijn verwachting heeft voldaan?

Indien jouw vakantie niet aan je verwachtingen heeft voldaan, horen wij dat graag. Meld jouw klacht altijd bij de receptie van de accommodatie, zodat jouw klacht ter plaatse verholpen kan worden. Mochten er de avond voor vertrek, tijdens de heen of terugreis of ter plaatse, zich voorkomende vragen, problemen of klachten voordoen, dan is er de zekerheid van onze Alarmcentrale Pharos Reizen die je 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt bereiken op +31 (0)88 269 1465.

Mocht een eventuele onvolkomenheid niet tot je tevredenheid zijn opgelost dan kun je, tot een maand na thuiskomst, een klachtenformulier invullen.

Heb ik herroepingsrecht?

Het herroepingsrecht is uitgezonderd op reizen.

Geboekt

Vragen over de geboekte reis

Je hebt als Nederlander geboekt op onze .com of .be website en een verzekering afgesloten?

Je  hebt een reis geboekt op onze .com of .be website. Deze website is in eerste instantie bedoeld voor onze Belgische klanten. Als je tijdens de boeking een reis- en/of annuleringsverzekering hebt afgesloten is deze daarom ook ondergebracht bij onze Belgische partner Touring, zusterorganisatie van de ANWB. Je kunt bij Touring kiezen uit de kortlopende Annulatieverzekering en de kortlopende All-Inn verzekering.

Bij de Annulatieverzekering ben je onder meer verzekerd voor:

  • Annulering en reiscompensatie: max. € 30.000,- per dossier
  • Dekking van voorafbestaande ziekten bij de verzekerde en een familielid tot de 2e graad
  • Optie bagageverzekering
  • Optie kapitaal reisongeval

Bij de All-Innverzekering ben je onder meer verzekerd voor:

  • Annulering en reiscompensatie: max € 30.000,- per dossier
  • Personenbijstand: onbeperkte terugbetaling van medische kosten en repatriëring
  • Dekking van voorafbestaande ziekten bij de verzekerde en een familielid tot de 2e graad
  • Garantie bij skivakanties (behalve annulering wegens gebrek aan sneeuw)
  • Kapitaal reisongeval: max. € 12.500,- in geval van blijvende invaliditeit of overlijden
  • Bagage: max. € 1.500,- mogelijkheid tot verhoging van het verzekerde maximumbedrag tot € 4.000,- (per persoon)
  • Vertraging van vliegtuig, trein, boot op bestemming: € 60,- >4u en € 100,- > 6u (per persoon)
  • Reisinfolijn: onze specialisten geven u advies op maat voor uw volgende reis
  • Optie tot bijstand voertuig in Europa

Voor de uitgebreide polisvoorwaarden of een samenvatting klik je hier:

Mocht je nog vragen hebben over de verzekering dan kun je contact opnemen met ons Customer Contact op telefoonnummer 023 - 55 42 870 of via klantenservice@pharosreizen.nl

Heb je schade? Volg dan deze procedure (artikel 8.4 van de algemene voorwaarden).

  • Voor een onmiddellijke tussenkomst (in het buitenland n.a.v. bijvoorbeeld ziekte, en ongeval): + 32 2 286 31 27 (24u/24 – 7d/7)
  • Touring binnen de 12 uur volgend op schadegeval verwittigen:
    - per e-mail: cancellation@touring.be
    - per fax op het nummer: + 32 2 233 25 97
    - per telefoon, van maandag tot vrijdag, van 09.00 tot 17.00 uur, op het telefoonnummer 02 233 22 49

Je boeking valt tevens onder het GFG (Garantiefonds Reizen) waarbij je verzekerd bent tegen de financiële gevolgen bij een eventueel faillissement van de reisorganisatie.

Kortingen/toeslagen

Kortingen/toeslagen

Verblijfsduurkorting

Wanneer op onze website staat dat er een verblijfsduurkorting geldt wordt deze automatisch verwerkt in je boeking. De korting kan bijvoorbeeld een ‘5+2 nachten gratis’ korting zijn. Hierbij worden de twee goedkoopste nachten niet in rekening gebracht. Op onze website staat aangegeven of de korting verwerkt is in de prijs, wanneer dit niet het geval is wordt dit apart op de bevestiging/factuur vermeld.

Vroegboekkorting

Een vroegboekkorting is een korting die je ontvangt wanneer je boekt vóór een bepaalde datum. Vaak geldt deze korting niet voor het gehele seizoen maar alleen voor bepaalde periodes. De korting wordt automatisch verwerkt in de arrangements- of accommodatie prijs. De korting geldt niet voor bijgeboekte extra’s en extra kosten zoals reserveringskosten en verzekeringen.

Eénpersoonstoeslag

Wanneer één persoon een tweepersoonskamer bezet geldt er vaak een éénpersoonstoeslag. De toeslag wordt berekend omdat de accommodatie over het algemeen dezelfde (schoonmaak)kosten heeft als bij een bezetting van twee personen. De hoogte van deze toeslag wordt bepaald door de accommodatie, vaak is de volledige kamerprijs voor één persoon iets lager dan voor twee personen in totaal, dit kan per accommodatie verschillen. De toeslag wordt niet berekend over bijgeboekte extra’s en extra kosten zoals reserveringskosten en verzekeringen.

Kinderkorting hotelkamers

Accommodaties hebben ieder een eigen regelgeving met betrekking tot kinderkorting. Vaak is een kinderkorting pas geldig vanaf twee volbetalenden op één kamer. Wanneer je met 1 volwassenen en 3 kinderen in een kamer verblijft zal er voor één volwassene en één kind de volledige prijs worden berekend, de 2 andere kinderen kunnen in aanmerking komen voor de kinderkorting (zie prijsoverzicht accommodatie). Per accommodatie kunnen de leeftijden om voor een kinderkortingen in aanmerking te komen verschillen.

Kinderkorting rondreizen

Over het algemeen gelden er geen kinderkortingen voor rondreizen met verblijf in vakantiewoningen en/of appartementen. Dit komt omdat de prijs voor een vakantiewoning en/of appartement gelijk blijft, ongeacht het aantal personen dat hierin verblijft. De prijs van de accommodatie is in de arrangementsprijs per persoon verrekend.

Wél kan er een kinderkorting gelden voor extra’s die inbegrepen zijn zoals excursies en/of  kaartjes voor attracties. Deze kortingen worden automatisch verrekend en worden apart vermeld op de bevestiging/factuur.

Specifieke informatie over de toeslagen en kortingen per reis vind je in de prijsdisclaimer en/of het prijsoverzicht op onze website.

optieboeking

Vragen over het maken van een optieboeking

Kan ik een optieboeking maken?

Ja, je kunt een optie boeken en krijgt 3 dagen (72 uur) bedenktijd. Doe je niets, dan wordt de boeking definitief. Indien je binnen 6 weken vertrekt, zijn opties niet (meer) mogelijk. Een optie is niet mogelijk in combinatie met een aanvraag.

Reisbescheiden

Vragen over de reisbescheiden

Hoe en wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Indien jouw boeking volledig betaald is, ontvang je ongeveer 10 dagen voor de startdatum van je vakantie de reisbescheiden. In het reisbescheiden boekje is jouw voucher verwerkt en vind je overige informatie als contactadressen, telefoonnummer enz.

Krijg ik een gedetailleerde routebeschrijving naar mijn vakantiebestemming?

Via het kopje 'Op reis' bij de beschrijving van de vakanties kun je een route plannen vanaf je huis tot aan je vakantieadres via de ANWB Routeplanner. Het adres van de accommodatie vind je in het Pharos-reisboekje.

Op mijn reisbescheiden staan de volledige namen niet beschreven, gaat dit wel goed?

De volledige namen worden alleen doorgegeven aan de boot- en of vluchtmaatschappij. Dit wordt niet altijd in de reisbescheiden vermeld. Indien je niet zeker weet of u het juist heeft doorgegeven, dan kun je ons een e-mail sturen met de volledige namen. Pharos Reizen zal dit dan extra doorgeven aan de betrokken afdeling.

Reserveringskosten

Vragen over reserverings- en dossierkosten

Wat zijn de reserverings-/dossierkosten?

De reserverings-/dossierkosten zijn € 20,00.

Reviews

Vragen over onze reviews

Hoe plaatsen wij de review op onze website?

Wij nemen de review letterlijk over, mits er geen grof taalgebruik in staat. Eventuele spel- of taalfouten blijven dus in de review staan.

Hoe schrijf ik een review?

Enkele dagen na terugkeer van je vakantie ontvang je een e-mail met daarin een linkje naar onze enquête waar ook het toevoegen van een review onderdeel van uitmaakt.

Waarom staat mijn review (nog) niet op de site?

Reviews worden geplaatst zodra wij deze gecontroleerd hebben. Als we minimaal twee reviews van een vakantie hebben ontvangen, zullen wij deze op de website tonen.

Wie is aansprakelijk voor de inhoud van de reviews?

De review weerspiegelt de mening van de klant en niet die van Pharos Reizen.

Hoe wordt het ‘eindcijfer’ van de beoordeling bepaald?

De scores op de volgende vragen en stellingen vormen de gemiddelde beoordeling die wij op de website tonen:
- hoe tevreden ben je over de vakantie?
- heeft de reis aan je verwachting voldaan?
- heeft de reis een goede prijs/kwaliteitverhouding?

Waar moet ik zijn als ik een klacht wil indienen?

Als je een klacht wil indienen kan dit via het klachtenformulier. De reviews zijn hier niet voor bedoeld: de klacht komt dan wellicht niet bij de juiste personen terecht.

Technische problemen

Vragen bij technische problemen

Wat moet ik doen als het programma tijdens het boeken vastloopt?

Je kunt zijn vastgelopen door onjuist ingevulde informatie of een technisch probleem. Onze website maakt een foutmelding aan als er informatie onjuist is ingevoerd of als er technische problemen zijn. Probeer het opnieuw, of noteer de foutmelding en neem contact op met het Customer Contact Center.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn compacte stukjes informatie die jouw computer opslaat. Een cookie wordt aangemaakt en geraadpleegd wanneer je een bezoek brengt op www.pharosreizen.nl. Jouw persoonlijke voorkeuren van je vorige bezoek aan onze website worden automatisch getoond. Je kunt het gebruik van cookies uitschakelen door de instellingen van je browser te wijzigen.

Als ik probeer te betalen, krijg ik een foutmelding. Wat is het probleem?

Indien je tijdens het betalen een foutmelding krijgt, kun je contact opnemen met het Customer Contact Center.

Kan ik de website bezoeken via een firewall of proxy?

De instellingen van je firewall of proxy worden gedefinieerd door je eigen internetprovider. Indien www.pharosreizen.nl is inbegrepen kun je de site bekijken. Indien je dit niet kunt, neem dan contact op met je internetprovider om de configuratie aan te passen.

Ik krijg de melding 'proxy error'. Wat moet ik doen?

Deze fout wordt veroorzaakt door de proxy-serverinstellingen bij jouw provider. Door technische problemen kun je de website niet volledig of niet juist zien. Je kunt de pagina vernieuwen/opnieuw oproepen door op de F5-toets te drukken; krijg je dezelfde foutmelding, probeer dan de verbinding met het internet te verbreken en opnieuw verbinding te maken. Als je nog steeds problemen blijft houden, neem dan contact op met het Customer Contact Center.

Ik dien voor mijn boekingsbescheiden een PDF-bestand te downloaden, maar ik krijg een foutmelding?

Het kan zijn dat de beveiligingsinstellingen van je computer je niet toestaan de betreffende bestanden te downloaden. Neem contact op met het Customer Contact Center om de reisbescheiden op een andere manier te ontvangen.

Verzekeringen

Vragen over verzekeringen

Kan ik een verzekering afsluiten bij Pharos Reizen?

Ja. Tijdens het boeken van je vakantie wordt je de gelegenheid geboden om een kortlopende reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Indien je in een later stadium een verzekering wilt boeken, of ook reisdagen wilt meeverzekeren, kun je contact opnemen met het Customer Contact Center of regel het zelf via onze verzekeringspagina.

Wat zijn de kosten voor een verzekering?

Je kunt alles over onze reisverzekeringen vinden op onze verzekeringspagina.

Wat houdt het Calamiteitenfonds in?

Via het Calamiteitenfonds ben je verplicht verzekerd tegen financiële gevolgen van gebeurtenissen veroorzaakt door molest of natuurrampen. De voorwaarden voor dekking kun je vinden op de website van het Calamiteitenfonds, www.calamiteitenfonds.nl. Voor het boeken van een vakantie naar het buitenland wordt per boeking (max. 9 personen) € 2,50 berekend.

Wijzigen

Vragen over het wijzigen van een reis

Kan ik een gemaakte boeking wijzigen?

In een aantal gevallen kun je een boeking wijzigen of aanpassen. Denk aan het verplaatsen van een bootovertocht naar een andere datum of het verlengen van een verblijf. Wij bekijken of het mogelijk is de reis voor jou te wijzigen. Je kunt tot 28 dagen voor vertrek op basis van beschikbaarheid wijzigen. Bij wijzigingen berekenen wij hier € 25,00 wijzigingskosten voor (per wijziging per boeking). Wij zullen je hier vooraf over informeren. Voor meer informatie kun je contact opnemen met het Customer Contact Center.

Is het na boeking nog mogelijk een persoon bij te boeken?

In veel gevallen is dat nog mogelijk, maar dit hangt natuurlijk wel af van beschikbaarheid. We kijken graag naar de mogelijkheden. Neemt contact op met het Customer Contact Center per telefoon of e-mail.


Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!